loading...
NEW CARS
حسین قائمی بازدید : 2 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)

مشخصات فنی

محمدی درباره مشخصات دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو خاطر نشان ساخت : از جنبه های گوناگون مانند در موتور ، گلگیرها ، چراغ ها ، سپر ها و صندوق عقب ، از طراحی کاملا جدیدی برخوردار است.

وی تاكید كرد : در این خودرو سایر بخش ها از قبیل داشبورد، صندلی های جلو و عقب، رودری های جلو و عقب، قاب ستون ها و غربیلک فرمان نیز كاملا جدید و ابتكاری است. سیستم تعلیق عقب این خودرو از نوع Twist Beam بوده و از كیسه هوای راننده و سرنشین برخوردار است.

مدیر پروژه خودروی رانا تصریح كرد : در طراحی این محصول، سیستم های تعلیق جلو، اگزوز، هیدرولیک فرمان و فریم صندلی ها با اعمال اصلاحات لازم و به منظور استفاده بهینه از سرمایه گذاری های موجود، از سبد محصولات ایران خودرو به كار گرفته شده است.از جمله اهداف مهمی كه ایران خودرو در طراحی و عرضه این محصول دنبال كرده، می توان به مصرف سوخت و آلایندگی، ایمنی، قیمت، عملکرد مناسب موتور و قوای محرکه، خدمات پس از فروش، فرمان پذیری و امکانات رفاهی، ارزانی تعمیرات و نگهداری و دوام و کیفیت بالای قطعات اشاره كرد.

توسعه پلاتفرم جدید با مالکیت ایران خودرو

وی در زمینه توسعه پلاتفرم خودروی رانا خاطر نشان ساخت : بخش عمده ای از زیر مجموعه های پلاتفرم متعلق به ایران خودرو كه خودروی “رانا” برروی آن ارایه شده، موتور و گیربکس، سیستم تعلیق، کفی خودرو، صندلی ها، سیستم های خنک کاری، ترمز و الکتریکال و مجموعه اگزوز را در بر دارد.

گزینه های قوای محرکه به عنوان یکی از اجزا اصلی پلاتفرم

محمدی با اشاره به این كه در این خودرو از قوای محركه متنوعی استفاده شده است خاطر نشان ساخت : موتور 1600 سی سی موجود برای بازار ایران و بازارهای صادراتی از جمله این موارد است. این موتور دارای 16 سوپاپ بوده و از 110 اسب توان در دور 5800 و گشتاور 142 نیوتن متر در دور 4000 برخوردار است. این موتور بنزین سوز بوده اما قابلیت ارایه به صورت دوگانه سوز را نیز دارا است. این موتور در سیکل ترکیبی 6.6 لیتر و در جاده 5.4 لیتر در هر صد كیلومتر سوخت مصرف می كند.

موتور ملی EF از دیگر گزینه های مورد نظر برای این محصول است. این موتور نیز دارای 16 سوپاپ و 125 اسب توان در دور 6000 در حالت بنزین و 103 اسب توان در دور 6000 در حالت گاز سوز است.

گشتاور 160 نیوتن متر در دور 4500 در حالت بنزین و 135 نیوتن متر در دور 4500 در حالت گاز سوز از دیگر ویژگی های این موتور به شمار می رود. موتور EF پایه گازسوز است اما قابلیت ارایه به صورت بنزین سوز را نیز دارد. قابلیت نصب موتور دیزل نیز بر روی این خودرو وجود دارد.

مالکیت گیربکس

مدیر پروژه خودروی رانا تصریح كرد : ساخت کامل و مالكیت گیربكس توسط شرکت نیرو محرکه ایران خودرو، گامی بلند در ایجاد پلاتفرم را فراهم و بهبود مستمر کیفیت گیربکس با انجام پروژه های مهندسی را میسر كرده است.

طراحی اکسل و سیستم تعلیق

وی تاكید كرد : طراحی و ساخت کامل و مالکیت اکسل به عنوان یکی دیگر از اجزای اصلی پلاتفرم و مالكیت آن برای ایران خودرو ، از دیگر نتایج طراحی و عرضه خودروی رانا است كه به منظور افزایش تیراژ و اقتصادی شدن تولید و با كسب اطمینان از عملکرد آن از راه محاسبات مهندسی و تست های جامع، به طور مشترک در “رانا” و “سمند” استفاده خواهد شد.

گونه ها و تجهیزات به کار رفته

این مقام مسوول در زمینه مدل های مختلف خودروی رانا خاطر نشان ساخت : خودروی رانا در دو گونه اصلی ارایه می شود. در گونه اول كه دو حالت شامل گیربکس دستی / بنزین سوز و گیربکس دستی / دو گانه سوز را در بر دارد، تجهیزاتی از قبیل ایربگ راننده، کولر، فرمان هیدرولیک و پخش MP3 با ورودی USB دیده شده است.

گونه دوم این محصول ، گیربکس دستی / بنزین سوز، گیربکس اتوماتیک / بنزین سوز و گیربکس دستی /دو گانه سوز را در بر دارد و تجهیزات آن شامل ایربگ راننده و سرنشین، ترمزهای ضد قفلABS ، شیشه بالابرهای برقی، تنظیم برقی آیینه ها، فرمان هیدرولیک، کولر و پخش CD/MP3 با ورودی USB است.

ویژگی های برجسته خودروی رانا

مهندس محمدی مهم ترین ویژگی های خودروی رانا را معرفی خودرویی تحت برند ایران خودرو با ظاهر جذاب تر ار خودروهای هم رده و بهره گیری از سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه تولید و ساخت داخل قطعات و مجموعه ها كه از جمله تجربه های مهم طراحی و عرضه این محصول به شمار می رود ، عنوان كرد و اظهار داشت : گروه صنعتی ایران خودرو در این راستا، سطح ایمنی خودرو در تصادف و به ویژه در برخورد با عابر پیاده را نیز ارتقا داده و X12 تنها خودروی تولید داخل است که با آخرین استانداردهای اروپایی مربوط به عابر پیاده موسوم به Pedestrian Impact تطابق دارد. دراین محصول، استاندارد کنترل آلایندگی بر بالاترین استاندارد اروپایی (EU V) منطبق است.

سطح تجهیزات

وی درزمینه تجهزات خودروی رانا تصریح كرد : خودروی جدید ایران خودرو به

فرمان هیدرولیك،

كولر،

ترمز ‌ABS ، شیشه بالابر جلو و عقب برقی،

آیینه های برقی،

قفل مرکزی،

ریموت و

ایربگ راننده و سرنشین مجهز است و با توجه به عرضه آن در انتهای سال 1388 و هدف گذاری ایران خودرو، این محصول در سطوح استاندارد آلایندگی Euro 3 ، Euro 4 و Euro 5 قابل عرضه است.

نخستین خودروی ایرانی با استاندارد ایمنی عابر پیاده

محمدی در مورد استاندارد های روز اروپایی این خودرو خاطر نشان ساخت : علاوه بر تامین الزامات استانداردهای 55 گانه بازار ایران و استانداردهای روز اروپا ، شاخص های ایمنی برای راننده و سرنشین بزرگسال و كودكان و برخورد با عابر پیاده بر اساس معیار EuroNCAP نیز در این محصول هدف گذاری شده و به تمامی سیستم های ایمنی برای برخورد با عابر پیاده موسوم به استاندارد Pedestrian Impact مجهز است. خودروی رانا ، اولین خودروی ایرانی است كه در طراحی آن دستیابی به ملزومات استانداردهای Euro IV و Euro V ، تطابق با كلیه ملزومات استانداردهای اتحادیه اروپا ( EEC/ECE) و تمامی استانداردهای جاری در ایران و سایر مناطق صادراتی گنجانده شده است.

150 هزار دستگاه پیش بینی تولید

محمدی در زمینه تیراژ تولید و بازار های صادراتی خودروی رانا گفت : با توجه به پتانسیل بازار در بخش های SM2 و SM3، حداقل تیراژ سالانه برای این خودرو 150 هزار دستگاه پیش بینی شده است و این خودرو به بیش از 30 كشور جهان صادر خواهد شد .

وی مهم ترین بازار های صادراتی این خودرو را كشورهای مختلف در آسیای میانه، اروپا، آفریقا، امریكای لاتین و خاورمیانه از جمله بازارهای مهم برای این محصول خواهند بود. دراین میان می توان كشورهای قزاقستان، تركمنستان، تركیه، اوكراین، بلاروس، سوریه، لبنان، اردن، تونس، مراكش، سنگال، ونزوئلا، لیبی، الجزایر، مصر، سودان، عربستان، كویت ، عراق ، امارات، آذربایجان، چین و روسیه را نام برد.

http://i7.tinypic.com/63bllk6.jpg

http://www.narestan.ir/newsimage/rana%203.jpg

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php

این نظر توسط رزرو هتل با 50 درصد تخفیف در تاریخ 1392/02/25 و 15:59 دقیقه ارسال شده است


رزرو هتل شیراز ، کیش ، قشم ، مشهد و تمام نقاط با 50 درصد تخفیف

لینک رزرو هتل بشه به egardesh.com

شماره تماس : 021-44151435 و 44155227-021



مشاهده اطلاعات بیشتر در www.egardesh.com

سامانه رزرواسیون مهر

راحت ، ارزان و با اطمینان خرید کنید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 15
  • بازدید کلی : 254
  • کدهای اختصاصی